120 dagen om terug te keren
98 % van de klanten beveelt de winkel aan
Meer dan 400.000 stuks lingerie tegen geweldige prijzen
Uitverkoop kortingen tot 80 %
Ondergoed uitverkoop tot 80% korting
Voordeelverpakkingen, tot 72 % korting

ALGEMENE VOORWAARDEN  

van het bedrijf DaniDarx, s.r.o., bedrijfsidentificatienr.: 24209139, gevestigd te Sokolovská 971/193, Libeň, 190 00 Praag 9, Tsjechië, (een besloten vennootschap met beperkte aansprakelijkheid naar Tsjechisch recht) ingeschreven in het handelsregister dat wordt aangehouden door de Stedelijke rechtbank te Praag, sectie C, dossiernr. 188831, vertegenwoordigd door Ruslan Skopal, zaakvoerder,  

voor de verkoop van producten via de webwinkel op het adres https://www.nedeto.nl.

1)  CONTACT- EN BANKGEGEVENS      

1.1) Exploitant van de webwinkel.  

DaniDarx, s.r.o.,  

Statutaire zetel: Sokolovská 971/193, Libeň, 190 00 Praag 9, Tsjechië   

Vertegenwoordiger: Ruslan Skopal, zaakvoerder  

bedrijfsidentificatienr.: 24209139,   

btw-nr.: CZ24209139  

ingeschreven in het handelsregister van de Stedelijke rechtbank te Praag, afdeling C, dossiernr. 188831 (hierna te noemen ‘de verkoper’ of ‘we’ of ‘wij’)  

E-mailadres: info@nedeto.nl

1.2) Reclamatie en retournering van artikelen.

Adres voor het indienen van een klacht; je kunt kiezen uit de volgende mogelijkheden:

1.2.1.) Packeta/mySendle Crossdock, 906 706 15, Graafstroomstraat 2, 3044 AR Rotterdam, Nederlands

1) GELDIGHEID EN TOEPASBAARHEID VAN DE ALGEMENE VOORWAARDEN      

2.1) Rechtskeuze. Deze algemene voorwaarden (hierna te noemen ‘AV’) van de verkoper reguleren in overeenstemming met art. 1751 lid 1 van Wet nr. 89/2012, het burgerlijk wetboek van de Tsjechische Republiek (hierna te noemen het ‘burgerlijk wetboek’) wederzijdse rechten en verplichtingen van de contractuele partijen ontstaan in verband met of op grond van de koopovereenkomst (hierna te noemen de ‘koopovereenkomst’) die is gesloten tussen ons en consumenten of ondernemers (hierna te noemen de ‘klant’ of ‘je’ of ‘jij’) via onze webwinkel op het adres https://www.nedeto.nl of onze applicatie.      

2.2.) Internationaal aspect. In geval van een internationaal aspect komen wij overeen dat de rechtsverhouding tussen ons wordt beheerst door Tsjechisch recht, met name het (Tsjechische) Burgerlijk Wetboek. Door deze rechtskeuze in overeenstemming met art. 3 Verordening (EG) nr. 593/2008 van het Europees Parlement en de Raad van 17 juni 2008 inzake het recht dat van toepassing is op verbintenissen uit overeenkomsten (hierna te noemen ‘Rome I’) mag de klant echter niet de bescherming worden ontzegd die wordt geboden door de bepalingen van de rechtsorde van het land van zijn gewone verblijfplaats overeenkomstig art. 6, lid 2 Rome I.

2.3) Webwinkel. De webwinkel wordt door ons geëxploiteerd op de website op het internetadres https://www.nedeto.nl of via onze applicatie (hierna te noemen de ‘website’).      

2.4) Wat je bij ons kunt kopen Op onze website kun je met name ondergoed, pyjama's, badjassen, sokken en overige textielproducten of overige aanvullende artikelen kopen.       

2.5) Wie als een consument wordt beschouwd. Als consument wordt beschouwd elke natuurlijke persoon die buiten het kader van zijn ondernemersactiviteiten of werk als kleine zelfstandige om een koopovereenkomst met ons sluit, of anderszins rechtshandelingen uitvoert met de verkoper (hierna te noemen de ‘consument’).      

2.6) Wie als een zakelijke klant wordt beschouwd. Als zakelijke klant wordt beschouwd elke natuurlijke of rechtspersoon (bijv. een handelsonderneming, coöperatie of instituut) die voor eigen rekening en verantwoordelijkheid zelfstandig winstgevende activiteiten verricht op basis van een handelsvergunning of op een andere manier met de bedoeling deze activiteiten consequent uit te oefenen met het oog op het behalen van winst (hierna te noemen ‘zakelijke activiteiten’). Deze persoon sluit in het kader van zijn zakelijke activiteiten een koopovereenkomst met de verkoper of voert anderszins rechtshandelingen uit met de verkoper (hierna te noemen de ‘zakelijke klant’). Wij laten ons leiden door het principe dat de bepalingen van deze AV voor zakelijke klanten van toepassing zijn op klanten die hun bedrijfsidentificatienummer (KvK-nummer) of btw-nummer verstrekken.

2.7) Kennisname van en instemming met de AV. Door een bestelling te verzenden (knop ‘Bestellen en betalen’) bevestig je dat je kennis hebt genomen van de AV, met inbegrip van de mededeling aan klanten vóór sluiting van een koopovereenkomst onder deze AV, en dat je er uitdrukkelijk mee instemt in hun geldige en effectieve tekst op het moment van deze bevestiging.

3) MEDEDELING AAN KLANTEN VOOR SLUITING KOOPOVEREENKOMST      

3.1) Vergunning van de verkoper en controle-organen. Wij zijn bevoegd om producten te verkopen en digitale content aan te bieden op basis van een handelsvergunning. De handelsinspectie wordt uitgevoerd door het bevoegde handelskantoor binnen zijn rechtsgebied. Dat wij goed voor je persoonsgegevens zorgen, wordt gecontroleerd door de Autoriteit Persoonsgegevens. De consumentenbescherming staat onder toezicht van de Autoriteit Consument & Markt.      

3.2) Illustratief karakter van productfoto's. Alle foto’s en afbeeldingen van producten op de website zijn slechts illustratief van aard.      

3.3) Producten, prijs, kosten. De door ons aangeboden producten op de website en de omschrijving van de belangrijkste eigenschappen ervan zijn beschikbaar bij de betreffende producten. De productprijzen zijn inclusief btw en wettelijke kosten. Het bedrag van de verzendkosten en de prijs voor een speciaal type verpakking zijn niet inbegrepen. Wij rekenen geen extra kosten voor telecommunicatie (als u ons bijvoorbeeld belt op ons telefoonnummer, betaalt u alleen uw normale beltarief).      

3.4) Betaal- en verzendopties. De specifieke voorwaarden van betaalmethoden en verzendopties worden in meer detail beschreven tijdens het bestelproces en ook in sectie 7 en 9 van deze AV. Wij bezorgen je de producten middels de vervoerder die je kiest uit de door ons aangeboden opties, of je kunt kiezen voor persoonlijk afhalen uit de aangeboden opties.

3.5) Bindende bestelling. Door verzending van de bestelling door de knop ‘Bestellen en betalen’ op onze website aan te klikken creëert de klant een bindende bestelling, die de klant verplicht tot betaling. De klant heeft de mogelijkheid om zijn bestelling vóór verzending te controleren en te corrigeren of wijzigen, zoals gedetailleerd beschreven staat in deel 6 van deze AV.

3.6) Rechten van de klant gerelateerd aan productgebreken. Rechten van de klant gerelateerd aan productgebreken of aan de garantie, en de voorwaarden voor het afdwingen van deze rechten staan beschreven in deel 11 van deze AV, en in onze klachtenprocedure.      

4) MEDEDELING AAN CONSUMENTEN VOOR SLUITING KOOPOVEREENKOMST      

4.1) Recht op herroeping van de koopovereenkomst. Een klant-consument kan de overeenkomst herroepen door een eenduidige verklaring naar de ondernemer toe. Een klant-consument heeft recht op herroeping van de koopovereenkomst zonder opgaaf van reden (tenzij anders aangegeven) binnen een termijn van 120 dagen, die uiterlijk ingaat:      

4.1.1) bij een koopovereenkomst op de dag van ontvangst van de producten; of       

4.1.2) bij een koopovereenkomst met levering in meerdere gedeelten op de dag van ontvangst van de laatste levering; of      

4.1.3) bij een koopovereenkomst inzake periodieke, herhaalde levering van producten, vanaf de dag van ontvangst van de eerste levering;

met dien verstande dat de consument ook het recht heeft om de koopovereenkomst te herroepen vóór het in art. 4.1.1 t/m 4.1.3 gespecificeerde tijdstip, door zijn voornemen om de koopovereenkomst te herroepen aan ons mee te delen door het formulier voor herroeping van de koopovereenkomst in te vullen en te versturen (idealiter samen met de te retourneren producten) of door ons dit mee te delen op ons e-mailadres info@nedeto.nl.   

4.2) Wanneer de koopovereenkomst niet kan worden herroepen. De klant is niet gerechtigd de volgende overeenkomsten te herroepen:      

4.2.1) inzake de levering van producten die aangepast of vervaardigd zijn naar wens van de klant of voor zijn persoon;      

4.2.2) inzake de levering van producten waarvan de prijs afhankelijk is van schommelingen van de financiële markten onafhankelijk van onze wil, die zich kunnen voordoen tijdens de herroepingstermijn van de koopovereenkomst;      

4.2.3) inzake de levering van producten die onderhevig zijn aan bederf en producten die na levering onomkeerbaar vermengd zijn met andere producten;      

4.2.4) inzake de levering van producten in een gesloten verpakking, die de klant uit de verpakking heeft gehaald en die om hygiënische redenen niet geretourneerd kunnen worden; dit geldt ook voor geluids- of video-opnamen en computerprogramma's indien de klant de originele verpakking heeft geschonden;      

4.2.5) inzake vervoer, voor een specifiek tijdstip of een specifieke periode;      

4.2.6) inzake de verstrekking van digitale content, als deze niet op een fysieke drager is geleverd en met jouw voorafgaande uitdrukkelijke toestemming is geleverd vóór het verstrijken van de termijn voor herroeping van de koopovereenkomst.

4.3) Verplichting bij herroeping van de koopovereenkomst. Als de consument de koopovereenkomst herroept, is hij verplicht om ons de op grond van de herroepen koopovereenkomst verworven producten terug te sturen, en wel uiterlijk 14 dagen vanaf het moment van herroeping van de koopovereenkomst. De klant is verplicht de producten terug te sturen of te retourneren in complete staat, d.w.z. inclusief al het meegeleverde toebehoren en documentatie, schoon, onbeschadigd, niet gewassen en indien mogelijk inclusief de oorspronkelijke verpakking, in de staat en waarde waarin hij ze in ontvangst heeft genomen. Houd er rekening mee dat als je labels en etiketten van de producten af knipt, de waarde van de producten kan verminderen.       

4.4.) Retournering van producten naar het bedrijfsadres HIER. Je kunt producten retourneren naar het adres: Packeta/mySendle Crossdock, 906 706 15, Graafstroomstraat 2, 3044 AR Rotterdam, Nederlands Als je ervoor kiest om gebruik te maken van deze wijze van retournering van producten bij herroeping van de koopovereenkomst, dan komen de kosten voor retournering van de producten voor jouw rekening.

4.5) Waardevermindering van producten. Bij herroeping van de koopovereenkomst ben je alleen aansprakelijk voor waardevermindering van de geretourneerde of teruggestuurde producten die is opgetreden als gevolg van een andere behandeling van de producten dan nodig is om jezelf vertrouwd te maken met de aard, eigenschappen en functionaliteit van de producten. Wanneer je ons beschadigde of onvolledige producten retourneert, verrekenen wij onze vordering tot schadevergoeding met de aankoopprijs die je terugvraagt. Wij beoordelen altijd het specifieke geval om de mate van beschadiging en waardeafname van de producten vast te stellen en de overeenkomstige verminderde waarde te bepalen. Wij zullen je op het vermelde e-mailadres (per e-mail) of telefonisch van deze stappen op de hoogte stellen.

4.6) Retournering van de aankoopprijs. Bij herroeping van de koopovereenkomst binnen de herroepingstermijn zijn wij verplicht de klant het volledige bedrag te retourneren inclusief de vervoerskosten overeenkomend met het goedkoopste vervoer dat door ons aangeboden wordt, en wel op de door jou vermelde bankrekening, uiterlijk 14 dagen na herroeping van de koopovereenkomst. Houd er rekening mee dat wij gerechtigd zijn om je het bedrag pas terug te betalen als wij de geretourneerde producten van je hebben ontvangen.

4.7) Klachten. Wij bieden buitengerechtelijke afhandeling van klachten van klanten via het e-mailadres info@nedeto.nl.

4.8) Van het Europees Consumenten Centrum Nederland, Postbus 487, 3500 AL Utrecht, website: https://www.eccnederland.nl, tel.nr.: 030-2326440 kan gebruik worden gemaakt bij de behandeling van geschillen tussen de verkoper en de klant-consument uit het koopcontract. Wij proberen alle geschillen die voortvloeien uit onze overeenkomst altijd in onderling overleg op te lossen. Wij zijn niet verplicht deel te nemen aan arbitrageprocedures en kunnen helaas niet aanbieden aan dergelijke procedures deel te nemen.

4.9) Instructie in verband met digitale content. Wij maken consumenten erop attent dat ingeval wij digitale content verkopen, wij geen updates van aangekochte digitale content bieden.       

4.10) Beoordelingen. Beoordelingen kunnen worden ingevoerd door een klant van wie wij geverifieerd hebben dat hij de producten daadwerkelijk bij ons heeft gekocht. Meer informatie vind je op onze website.      

4.11) Producten sorteren. Voor de weergave van producten volgens de selectiecriteria van jouw voorkeur maken wij gebruik van regels waar je kennis van kunt nemen op onze website.

5) GEBRUIKERSACCOUNT EN ANDERE VOORWAARDEN VOOR HET ACCEPTEREN VAN EEN BESTELLING      

5.1) Registratie. Op basis van de registratie van de klant met behulp van een e-mail en een gekozen veilig wachtwoord op de website van de webwinkel heeft de klant toegang tot zijn gebruikersinterface. De gebruiker bevestigt dat hij akkoord gaat met deze algemene voorwaarden en dat hij kennis heeft genomen van het privacybeleid.      

5.2) Functies van de gebruikersaccount. Vanuit zijn gebruikersinterface (‘Mijn account’) kan de klant producten bestellen, informatie over zijn bestellingen volgen, geldige kortingsbonnen volgen, creditnota's opnemen, de status van zijn bestellingen controleren enz. (hierna te noemen ‘gebruikersaccount’).       

5.3) Verplichting om juiste gegevens te vermelden. Bij registratie op de website en bij het bestellen van producten is de klant verplicht alle gegevens juist en naar waarheid te vermelden. De klant is verplicht de gegevens in zijn gebruikersaccount bij wijzigingen bij te werken. De door de klant verstrekte gegevens in de gebruikersaccount en bij het bestellen van producten worden door de verkoper als correct beschouwd.      

5.4) Blokkering van de gebruikersaccount. De toegang tot de gebruikersaccount is beveiligd met de gebruikersnaam en een sterk wachtwoord. De klant is verplicht de informatie benodigd voor toegang tot zijn gebruikersaccount geheim te houden. De klant mag zijn gebruikersaccount niet door derden laten gebruiken.       

5.5) Mogelijkheid om de gebruikersaccount op te heffen bij misbruik. We kunnen de gebruikersaccount opheffen, met name als de klant zijn gebruikersaccount langer dan 1 jaar niet heeft gebruikt, of als de klant zijn verplichtingen uit hoofde van de koopovereenkomst zoals uiteengezet in deze AV schendt.      

5.6) Noodzakelijk onderhoud. De klant neemt er nota van dat de gebruikersaccount niet continu beschikbaar hoeft te zijn, met name met het oog op noodzakelijk onderhoud.

6) BESTELLING EN SLUITING VAN DE KOOPOVEREENKOMST

6.1) Productprijzen. Productprijzen blijven geldig voor de tijd dat ze worden weergegeven in de webinterface van de webwinkel. Dit beperkt ons vermogen om een koopovereenkomst af te sluiten onder individueel overeengekomen voorwaarden niet.

6.2) Onderdelen van de aankoopprijs. Samen met de aankoopprijs is de klant verplicht ook eventuele kosten verbonden met de verpakking en levering van de producten in het overeengekomen bedrag te betalen, evenals eventuele kosten voor de geselecteerde betalingsmethode. Tenzij uitdrukkelijk anders vermeld, worden hierna onder de aankoopprijs ook de kosten verbonden met de levering van de producten verstaan. Vóór de bindende voltooiïng van de bestelling wordt de klant geïnformeerd over de uiteindelijke prijs inclusief de kosten van verpakking en vervoer.

6.3) Kosten van verpakking en andere aanvullende diensten. Gewoonlijk brengen wij geen verpakkingskosten in rekening. Tijdens het bestelproces kun je echter voor een van onze betaalde aanvullende diensten kiezen. Dit kan een cadeauverpakking, anonieme verpakking, wenskaart of fooi voor de verpakker zijn. Als je de koopovereenkomst herroept binnen de termijn die wij aan consumenten garanderen, dan worden de kosten van de door jou bestelde aanvullende diensten in mindering gebracht op de aankoopprijs. Omdat dit kosten zijn die wij op jouw verzoek hebben gemaakt, zijn we niet verplicht ze terug te betalen. Wij gaan hierbij uit van art. 1833 van het (Tsjechische) Burgerlijk Wetboek.

6.4) Verzendkosten. De webinterface van de webwinkel bevat ook informatie over de kosten verbonden met de verpakking en levering van producten. De hoogte van de kosten verbonden met de verpakking en levering van de producten hangt voornamelijk af van de gekozen vervoerder en de vervoerswijze.       

6.5) Bestelproces. Om producten te bestellen, vult de klant het bestelformulier in de webinterface van de webwinkel in (daarbij plaatst hij de producten ‘in het winkelwagentje’, kiest de betaalmethode van de aankoopprijs van de producten, geeft het bezorgadres en andere noodzakelijke contactgegevens op, kiest de gewenste bezorgmethode van de bestelde producten en verkrijgt informatie over de verzendkosten en eventueel kosten door de gekozen productverpakking). Dit is een bindende bestelling van producten, die verplicht tot betaling (hierna te noemen de ‘bestelling’). Door de bestelling te verzenden bevestigt de klant dat hij akkoord gaat met deze algemene voorwaarden en dat hij ons privacybeleid heeft gelezen.

6.6) Verzending van de bestelling. Vóór het voltooien van de bestelling krijgt de klant de mogelijkheid om de gegevens die hij in de bestelling heeft opgegeven te controleren en wijzigen, ook om fouten bij het invoeren van de gegevens in de bestelling te ontdekken en corrigeren. De bestelling wordt verstuurd door de knop ‘Bestellen en betalen’ aan te klikken; het bestelproces is hiermee voltooid. De gegevens vermeld in de bestelling worden door de verkoper als correct beschouwd. Als tijdens de verwerking van de bestelling blijkt dat er duidelijk onjuiste of onvolledige gegevens zijn gebruikt, kunnen we de bestelling weigeren, waarvan je per e-mail op de hoogte wordt gesteld De klant kan aansprakelijk zijn voor schade die hij veroorzaakt door het moedwillig opgeven van gegevens die onjuist of niet waar zijn.      

6.7) Producteigenschappen. De klant is verplicht om vóór voltooiïng van de bestelling kennis te nemen van de eigenschappen, het soort en de aanbevolen gebruikswijze van de producten. Door de bestelling te plaatsen bevestigt de klant dat hij kennis van deze informatie heeft genomen en haar begrijpt.      

6.8) Aanvullende bevestiging van de bestelling. De verkoper is gerechtigd om, afhankelijk van de aard van de bestelling (aantal producten, hoogte van de aankoopprijs, verwachte verzendkosten) de klant om een aanvullende bevestiging van de bestelling te vragen (bijvoorbeeld schriftelijk of telefonisch) en is ook gerechtigd om de klant te vragen om de juistheid van de maatkeuze voor de producten te specificeren.

6.9) Moment van sluiting van de koopovereenkomst en bevestiging van de bestelling. Een klant die een bestelling voltooit, ontvangt van ons een automatische bevestiging van ontvangst van de bestelling op het e-mailadres van de klant dat is opgegeven in de bestelling of in een van onze andere formulieren (hierna te noemen ‘e-mailadres van de klant’). De koopovereenkomst komt tot stand op het moment dat de knop ‘Bestellen en betalen’ wordt aangeklikt; de klant wordt hiervan op de hoogte gesteld door middel van de ontvangstbevestiging van de bestelling.

6.10) Verplichtingen van de verkoper en koper. Door het sluiten van de koopovereenkomst verbinden wij ons ertoe je de gekochte producten te overhandigen en je in staat te stellen het eigendom over de producten te verwerven, en verbind jij je ertoe de producten in ontvangst te nemen en ons de prijs van de producten te betalen.

6.11) Kopie van AV en formulier voor herroeping van de koopovereenkomst. De klant ontvangt een kopie van de gesloten koopovereenkomst op het e-mailadres van de klant, in de bewoordingen van de geldige AV. De klant ontvangt ook een formulier voor herroeping van de koopovereenkomst.      

6.12) Communicatiemiddelen op afstand. De klant stemt in met het gebruik van communicatiemiddelen op afstand bij sluiting van de koopovereenkomst. De kosten die de klant maakt bij het gebruik van communicatiemiddelen op afstand in verband met het sluiten van de koopovereenkomst (kosten van internetaansluiting, telefoongesprekken) komen voor rekening van de klant zelf en wijken niet af van het basistarief.

7) PRODUCTPRIJS EN BETAALMETHODE      

7.1) Prijs. Alle productprijzen zijn vermeld in euro's (€) en inclusief btw.

7.2) Betaalmethode: Je kunt ons de prijs van de producten en eventuele kosten in verband met de levering ervan volgens de koopovereenkomst als volgt betalen:

A) Betaling per kaart

B) Google Pay

C) Apple Pay

D) PayPal

E) Klarna

7.3) Aanbetaling van de productprijs. Wij kunnen een aanbetaling of andere soortgelijke betaling van de klant vragen.      

7.4) Kortingen op productprijzen. Eventuele door ons aan klanten verstrekte kortingen op productprijzen kunnen niet gecombineerd worden.      

7.5) Onrealistische productprijzen. In het geval van weergave van een onrealistische prijs, bijv. € 0, of weergave van een zeer niet-marktconforme prijs, wanneer een niet-marktconforme prijs wordt beschouwd als een prijs die lager is dan onze aankoopprijs, behouden wij ons het recht voor om dit item uit de bestelling te verwijderen. De klant wordt hiervan op de hoogte gesteld via het e-mailadres van de klant.      

7.6) Factuurvorm. Wij komen overeen dat facturen elektronisch worden verzonden naar het e-mailadres van de klant dat is opgegeven in de bestelling.

8) EIGENDOMSBEHOUD      

8.1) Volledige betaling van de aankoopprijs. Wij behouden ons het eigendomsrecht op de producten voor tot de aankoopprijs in overeenstemming met de betreffende koopovereenkomst volledig is betaald.      

8.2) Voorbehoud jegens zakelijke klanten. Voor zakelijke klanten behouden wij ons het eigendomsrecht op de producten voor tot de volledige betaling van vorderingen die wij jegens hen hebben. De klant is verplicht de producten waarop het eigendomsvoorbehoud rust met de nodige zorg te behandelen en deze voor eigen rekening tegen schade te verzekeren aan de hand van de nieuwwaarde van de producten.

9) LEVERING VAN PRODUCTEN, SCHADE VEROORZAAKT AAN DE VERKOPER EN EVENTUELE SCHADE VEROORZAAKT TIJDENS HET VERVOER VAN PRODUCTEN      

9.1) Vervoer, persoonlijke inontvangstneming. Naar keuze van de klant worden de producten verzonden via de vervoerder die de klant tijdens het bestelproces uit de door ons aangeboden opties heeft gekozen of door persoonlijke afhaling uit de door ons aangeboden opties.

9.2) Levertijd. Als wordt aangegeven dat de producten op voorraad zijn, verbinden wij ons ertoe de producten uiterlijk binnen 30 werkdagen na verzending van de bestelling te leveren. De klant vindt de levertijd in de sectie ‘Verzending en betaling’ XXXXX. Het kan soms gebeuren dat producten die als ‘op voorraad’ zijn aangeduid binnen korte tijd worden uitverkocht. Als zich een situatie voordoet waarin de producten zijn uitverkocht en we de door jou bestelde producten niet binnen de aangegeven tijd kunnen leveren, nemen we contact met je op om de volgende stappen af te spreken. Ondanks de vermelde levertijd streven wij ernaar bestellingen zo snel mogelijk klaar te maken en aan de klant te bezorgen.

9.3) Inontvangstneming van de producten. Bij het vervoer van producten naar een klant-consument worden de producten door ons overhandigd op het moment dat de vervoerder de producten aan de klant overhandigt op de plaats van bezorging (meestal de eerste deur/poort op het door de klant opgegeven bezorgadres). Op het moment van inontvangstneming van de producten door de klant gaat het risico van schade en onopzettelijke achteruitgang van de kwaliteit van de gekochte producten over op de klant. Wanneer het de bedoeling is dat de klant de producten overneemt van de vervoerder, gaat het risico van onopzettelijke vernietiging en onopzettelijke verslechtering van de kwaliteit van de gekochte producten over op de klant op het moment dat hij in staat wordt gesteld over de producten te beschikken, maar niet eerder dan op de gespecificeerde tijd van bezorging. Bij persoonlijk afhalen van de producten door de klant worden de producten als geleverd beschouwd op het moment van inontvangstneming door de klant of een door de klant aangewezen andere persoon.

9.4) Kosten van eigen vervoerswijze. Als de vervoerswijze wordt afgesproken op basis van een speciaal verzoek van de klant, draagt ​​de klant het risico en de eventuele extra kosten die met deze vervoerswijze verbonden zijn.      

9.5) Herhaalde bezorging en daarmee verbonden kosten. Als het om redenen van de klant noodzakelijk is om de producten herhaaldelijk of op een andere manier te bezorgen dan in de bestelling was gespecificeerd, is de klant verplicht de kosten te betalen die verband houden met herhaalde bezorging van de producten, of kosten verbonden met de andere bezorgmethode.

9.6) Verplichtingen van de klant bij inontvangstneming van producten. De klant is verplicht om de producten bij ontvangst te controleren en zich te vergewissen van hun eigenschappen (met name of de klant het juiste type producten heeft ontvangen, of de producten de overeengekomen kwaliteit hebben, of de producten in hun verpakking alles bevatten wat ze volgens de instructies zouden moeten bevatten). In geval van een zichtbare beschadiging van de zending door de vervoerder is de klant verplicht deze zending niet van de vervoerder in ontvangst te nemen. Wij zijn niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door de vervoerder, of door vertraagde bezorging van de producten, ongeacht de reden van de vertraging.

9.7) Rechten gerelateerd aan gebreken. De rechten van klanten in het geval van uitoefening van rechten wegens productgebreken worden beheerst door onze klachtenprocedure en door de relevante wettelijke voorschriften van de Tsjechische wet, in het bijzonder het (Tsjechische) Burgerlijk Wetboek.

10) HERROEPING VAN DE OVEREENKOMST      

10.1) Recht van de consument op herroeping van de koopovereenkomst binnen 120 dagen na ontvangst van de producten. Het recht van de klant-consument op herroeping van de koopovereenkomst wordt beheerst door deel 4 van deze AV.      

10.2) Recht op herroeping geldt alleen voor consumenten. Zakelijke klanten hebben recht op herroeping van de koopovereenkomst voor zover de relevante wettelijke voorschriften dit mogelijk maken. Zakelijke klanten hebben geen recht op herroeping van de koopovereenkomst zonder opgaaf van reden binnen 120 dagen na bezorging van de producten; dit recht is uitsluitend voorbehouden aan consumenten. Wanneer een zakelijke klant producten aan ons retourneert en er geen sprake is van uitoefening van rechten wegens productgebreken volgens het Burgerlijk Wetboek, zijn wij gerechtigd de kosten van opslag van deze producten in rekening te brengen conform art. 9.8 en 9.9 van deze AV en roepen wij de zakelijke klant tegelijkertijd op om de producten terug te nemen.

10.3) Werkwijze bij uitverkochte producten. Wij zijn gerechtigd de koopovereenkomst te herroepen wanneer producten uitverkocht zijn of bestelde producten niet beschikbaar zijn. We kunnen de koopovereenkomst met name ook herroepen wanneer de klant de aankoopprijs niet naar behoren en tijdig heeft betaald of heeft geweigerd de producten in ontvangst te nemen.

10.4) Geschenk. Wanneer de klant samen met de producten een geschenk ontvangt, wordt de schenkingsovereenkomst tussen ons en de klant gesloten met de ontbindende voorwaarde dat bij herroeping van de koopovereenkomst door de klant of door ons de schenkingsovereenkomst met betrekking tot een dergelijk geschenk komt te vervallen en de klant verplicht is het geschenk samen met de producten aan ons te retourneren.

11) RECHTEN GERELATEERD AAN PRODUCTGEBREKEN     

11.1) Verwijzing naar het Burgerlijk Wetboek. De rechten en verplichtingen van de partijen in verband met rechten gerelateerd aan productgebreken worden beheerst door de relevante algemeen bindende wettelijke voorschriften (met name art. 1914 t/m 1925, art. 2099 t/m 2117 en art. 2161 t/m 2174 van het (Tsjechische) Burgerlijk Wetboek).      

11.2) Verwijzing naar de klachtenprocedure. De overige rechten en verplichtingen van de partijen in verband met onze aansprakelijkheid voor gebreken aan producten worden geregeld in onze klachtenprocedure.      

12) BESCHERMING VAN PERSOONSGEGEVENS

12.1) Principes voor de verwerking van persoonsgegevens De bescherming van de persoonsgegevens van onze klanten is voor ons erg belangrijk. De regels voor de behandeling van persoonsgegevens en de verzending van commerciële communicatie zijn uiteengezet in ons privacybeleid. XXXXX

12.2) Commerciële communicatie. Wij sturen klanten commerciële communicatie met een aanbod van gerelateerde producten of diensten naar het e-mailadres van de klant (commerciële communicatie voor klanten) Het e-mailadres is een persoonsgegeven en wordt verwerkt in overeenstemming met Verordening 2016/679 van het Europees Parlement en de Raad betreffende de bescherming van natuurlijke personen in verband met de verwerking van persoonsgegevens en betreffende het vrije verkeer van die gegevens en op de intrekking van Richtlijn 95/46/EG (algemene verordening betreffende de bescherming van persoonsgegevens) met het oog op het verzenden van commerciële communicatie op basis van ons gerechtvaardigde belang om soortgelijke producten en diensten te promoten. De klant kan zich op elk moment uitschrijven voor de ontvangst van commerciële communicatie.       

12.3) Cookies. Wij maken gebruik van zogeheten cookies, die op het eindapparaat kunnen worden opgeslagen (hetzij op basis van toestemming of om onze gerechtvaardigde belangen te beschermen). De klant kan zijn voorkeuren instellen op onze website, waar hij nadere informatie over het gebruik van cookies vindt. XXXXX

13) SLOTBEPALINGEN, INCLUSIEF TOEPASSELIJK RECHT EN JURISDICTIE      

13.1) Verbintenis om de rechten van consumenten te respecteren. Wanneer bepalingen uit deze AV onopzettelijk strijdig zijn met de wettelijke voorschriften ter bescherming van de consument, hebben deze bepalingen voorrang en verbindt de verkoper zich ertoe deze na te leven.       

13.2) Ongeldige of ineffectieve bepalingen van de AV. Als een bepaling van de AV ongeldig of ineffectief is of wordt, wordt de ongeldige bepaling vervangen door een bepaling waarvan de strekking de ongeldige bepaling zo dicht mogelijk benadert. De ongeldigheid of ineffectiviteit van één bepaling tast de geldigheid van de overige bepalingen niet aan.      

13.3) Uitsluiting van het Verdrag van Wenen. De partijen komen overeen dat het gebruik van het Verdrag van de Verenigde Naties inzake internationale koopovereenkomsten betreffende roerende zaken (United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods, ook wel het Verdrag van Wenen genoemd) overeenkomstig artikel 6 van dit verdrag uitdrukkelijk wordt uitgesloten.      

13.4) Geschillen en jurisdictie. De partijen komen verder overeen dat voor de oplossing van geschillen die voortvloeien uit de koopovereenkomst en die een internationaal aspect bevatten de Tsjechische rechtbanken bevoegd zijn, en wel plaatselijk bepaald op grond van onze statutaire zetel. Dit tast de rechten van consumenten volgens bijzondere wettelijke voorschriften niet aan. De contracttaal is het Tsjechisch.      

13.5) Archivering van de koopovereenkomst. De koopovereenkomst in de bewoordingen van de AV wordt door ons in elektronische vorm gearchiveerd en is niet toegankelijk voor derden.

13.6) Formulier voor herroeping van de koopovereenkomst. Het modelformulier voor herroeping van de koopovereenkomst vormt een integraal onderdeel van deze AV.   XXXXX

13.7) Wanneer we andere voorwaarden voor het sluiten van een koopovereenkomst overeenkomen. De bepalingen van de AV vormen een integraal onderdeel van de koopovereenkomst. In de koopovereenkomst kunnen bepalingen die afwijken van de AV overeen worden gekomen. Afwijkende afspraken in de koopovereenkomst hebben voorrang boven de bepalingen van de AV.

13.8) Noodzaak om de AV te accepteren voor sluiting van een koopovereenkomst. Aanvaarding van deze AV is vrijwillig, maar is noodzakelijk voor het plaatsen van een bestelling door de klant.

13.9) Geldigheid van de AV. Deze AV zijn geldig vanaf 19-09-2022 en heffen de geldigheid van de vorige algemene voorwaarden op.